Κοινές εκφράσεις των μουσουλμάνων

Ιν σχά Αλλάχ
Μετάφραση: εάν ο Αλλάχ θελήσει
Νόημα: Όταν ένα άτομο επιθυμεί να σχεδιάσει το μέλλον, όταν υπόσχεται, όταν κάνει μια υπόσχεση, το κάνει με την άδεια και τη θέληση του Αλλάχ. Για το λόγο αυτό, ένας μουσουλμάνος χρησιμοποιεί την οδηγία του Κορανίου λέγοντας "Ιν σχά Αλλάχ". Το νόημα αυτής της έκφρασης είναι: "
εάν ο Αλλάχ θελήσει". Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι ένας μουσουλμάνοι δεν χρειάζεται να προσπαθήσει, το αντίθετο μάλιστα. Ένας μουσουλμάνος πρέπει πάντοτε να προσπαθεί σκληρά και να έχει πάντοτε καλή πρόθεση. Όμως την ίδια στιγμή πρέπει επίσης να εμπιστεύεται τον Αλλάχ και να γνωρίζει συνειδητά πως τα αποτελέσματα των πράξεων του υποπίπτουν στην θέληση του Αλλάχ.

Σουμπχάνα βα τάλα
Μετάφραση: ο Ύψιστος και Παντοδύναμος
Νόημα:
Αυτή είναι μια έκφραση που χρησιμοποιούν οι μουσουλμάνοι κάθε φορά που το όνομα του Αλλάχ προφέρεται ή γράφεται. Το βαθύτερο νόημα αυτής της έκφρασης: «Ο Αλλάχ δεν έχει κανένα εταίρο ούτε κανένα υιό."

Αλέϊχι σαλάμ
Μετάφραση: είθε ο Αλλάχ να τον ευλογεί

Λα χάουλα βα λα κούατα ιλά μπιλά
Μετάφραση:
Δεν υπάρχει καμία ισχύ και καμία δύναμη εκτός του Αλλάχ
Νόημα:
Αυτή η έκφραση χρησιμοποιείται όταν ένας αντιμετωπίζει μια μεγάλη δυσκολία, ή από μια κατάσταση πέρα από τον έλεγχό του

Τζαζάκαλλά χεϊραν
Μετάφραση:
Είθε ο
Αλλάχ να σας ανταμείψει
Νόημα:
Αντί της χρήσης του "Ευχαριστώ". Εννοείται πως ένα ανθρώπινο ων δεν μπορούν να επιστρέψει ο ένας στον άλλον αρκετά. Ως εκ τούτου, είναι καλύτερο για κάποιον να ζητήσει τον Παντοδύναμο Αλλάχ να ανταμείψει το πρόσωπο που έκανε καλό και να του δώσει το καλύτερο.

Όταν ο άνθρωπος βρίσκεται σε ανάγκη...

Όπως φαντάζομαι πολλοί από εσάς, έχουμε πολλούς γνωστούς και φίλους οι οποίοι με μεγάλη ευκολία λένε πως "εγώ δεν πιστεύω". Τί γίνεται όμως όταν ο άνθρωπος αυτός βρίσκεται σε μεγάλη ανάγκη; Οι ευκολίες της καθημερινής μας ζωής έχουν δημιουργήσει την ψευδαίσθηση μιας ανεξαρτησίας και ευδαιμονίας η οποία θεωρείται ως δεδομένη. Παρολαυτά, ακόμη και σήμερα αρρώστιες, οικονομικές, κοινωνικές και κάθε είδους καθημερινές δυσκολίες και φυσικά ο θάνατος είναι γεγονός που αντιμετωπίζουμε όλοι μας.

Ο Αλλάχ (σουμπχάνα-βα-τα-άλα - ο Ύψιστος και Παντοδύναμος) μας ενημερώνει στο Κοράνι (ερμηνεία του εδαφίου): "Και εάν η δυστυχία αγγίξει τον άνθρωπο, τότε αυτός μας επικαλείται (με όλους τους δυνατούς τρόπους) - είτε ξαπλωμένος, είτε καθιστός, είτε όρθιος. Αλλά όταν τον διασώσουμε από το πρόβλημά του, αυτός συνεχίζει την πορεία του σαν να μην Μας είχε επικαλεσθεί ποτέ για το πρόβλημά του! Και έτσι οι πράξεις τους (των αμαρτωλών, των παραβατών) τους φαίνονται δίκαιες." [κεφάλαιο 10 - Γιούνους, εδάφιο 12]

Πρέπει να αναρωτηθούμε εάν βρισκόμαστε σε αυτή την κατηγορία των ανθρώπων. Εάν η απάντηση είναι "ναι" τότε δεν είναι μία μορφή υποκρισίας; Από τη μία ο άνθρωπος επικαλείται την βοήθεια του Θεού και από την άλλη, τη στιγμή που ανακουφίζεται από τις δυσκολίες του ξεχνά την βοήθεια του Θεού.

Ίσως ο σημαντικότερος άπιστος που αναφέρεται στο Κοράνι είναι ο φαραώ, την εποχή του Μωυσή (είθε ο Αλλάχ να τον ευλογεί). Είναι η προσωποποίηση της πιο ακραίας απιστίας. Και όμως ακόμη και αυτός την τελευταία στιγμή της ζωής του αποδέχθηκε την κυριαρχία του Αλλάχ και την υποταγή του σε Αυτόν (ερμηνεία του εδαφίου): "Και κάναμε τα παιδιά του Ισραήλ να περάσουν μέσα από την θάλασσα, (ενώ) ο φαραώ κι οι στρατιώτες του, τους ακολούθησαν με αυθάδεια και πείσμα. Τελικά, όταν συνετρίβη από τα κύματα, είπε: 'πιστεύω πως δεν υπάρχει άλλος θεός εκτός από Αυτόν που πιστεύουν τα παιδιά του Ισραήλ. Και είμαι ένας από αυτούς που υποτάσσεται (στην θέληση του Αλλάχ και στο Ισλάμ)' " [κεφάλαιο 10 - Γιούνους, εδάφιο 90].

Ο φαραώ λοιπόν έφτασε σε ένα σημείο απελπισίας και αμέριστης δυσκολίας να παραδεχτεί την ανωτερότητα του Αλλάχ και να υποταχθεί σε αυτήν. Είναι πολύ σημαντικό να μην ξεχνάμε πως κάθε μέρα, κάθε στιγμή είναι μια ευλογία του Αλλάχ (σουμπχάνα-βα-τα-άλα - ο Ύψιστος και Παντοδύναμος) και να μην ξεχνάμε να τον ευχαριστούμε γι' αυτό.

Το Ισλάμ υποστηρίζει πως ο καθένας μας ξέρει την αλήθεια, γνωρίζει την ύπαρξη του Δημιουργού του. Επειδή όμως είναι χαρακτηριστικό του ανθρώπου να ξεχνά, το Ισλάμ δίνει την πρακτική διέξοδο στο να βρισκόμαστε συνεχώς στην ενθύμηση του Θεού. Το Ισλάμ μας βοηθά να μην ξεχνάμε.

4η ημέρα Ολλανδών μουσουλμάνων

Στις 8 Ιανουαρίου 2011 πραγματοποιήθηκε στην Χάγη, η 4η ημέρα Ολλανδών οι οποίοι αποδέχθηκαν το Ισλάμ ως θρησκεία τους. Ήταν μια πολύ καλά οργανωμένη μέρα από την μη-κερδοσκοπική οργάνωση: Ontdek Islam (ανακάλυψε το Ισλάμ), με 1600 επισκέπτες. Κύριοι ομιλητές της ημέρας: Μούτα Ναπολέων, Αμπντού-Ραχμάν Γκρίν.

Ο Μούτα Ναπολέων είναι γνωστός ως πρώην μέλος των Outlawz, το γνωστό ραπ-γκρουπ του 2Pac Shakur. Ο Μούτα, μίλησε για το πως έγινε μουσουλμάνος. Το κύριο μήνυμα του: στο Ισλάμ βρήκε την πραγματική ευτυχία για την οποία αγωνιζόταν να βρει ως εκατομμυριούχος τραγουδιστής. Τόνισε πως όλοι μας κοιτώντας τους σταρ, κοιτάμε 5 λεπτά από την ζωή τους και όχι την υπόλοιπη μέρα ή μέρες. Η δική του εμπειρία από τις ημέρες του ως σταρ ράππερ δεν ήταν η καλύτερη περίοδος στη ζωή του. Όταν δολοφονήθηκε ο 2Pac συνειδητοποίησε ότι θα μπορούσε κάλλιστα να ήταν αυτός στη θέση του καθώς και ότι η μέρα την οποία θα αφήσουμε αυτή τη ζωή δεν είναι στα χέρια μας και μπορεί να συμβεί οποτεδήποτε. Μετά από μερικά χρόνια χαμένα στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά βρήκε την πραγματική ευτυχία στο Ισλάμ. Χαρακτηριστικά είπε πως όταν για πρώτη φορά έκανε σουτζούντ (όταν ο προσευχόμενος ακουμπά το πρόσωπό του στο έδαφος) ένιωσε την πραγματική ευτυχία την οποία και αγωνιζόταν να βρει στο ποτό, τις ουσίες και το τραγούδι. Ήταν μια πραγματικά συναισθηματική ομιλία.

Σύμφωνα με την επίσημη στατιστική υπηρεσία 12000 με 14000 Ολλανδοί έχουν δεχθεί το Ισλάμ ως θρησκεία τους και ότι 400 με 600 Ολλανδοί κάθε έτος δέχονται το Ισλάμ. Κάθε Ολλανδική πόλη έχει τζαμιά, όπως αποδεικνύει και η ύπαρξη του moskeewijzer.nl, ενός δικτυακού τόπου στο οποίο κάποιος μπορεί να βρει εύκολα ένα τζαμί για να προσευχηθεί.